آقا عیسی . . .

باشهدا باشی، در مسیر سعادت، سریع تر به مقصد خواهی رسید.

آقا عیسی . . .

باشهدا باشی، در مسیر سعادت، سریع تر به مقصد خواهی رسید.

آقا عیسی . . .

طلبه شهید آقا عیسی . . .
عمو جان دلتنگت شدم.
دستم را رها نکن و مرا با خود ببر.

پیوندهای روزانه

وصیت نامه آیت الله شهید دستغیب

جمعه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۲۶ ب.ظ

وصیت نامه شهید آیت ا... دستغیب از زبان فرزند ایشان:
« وصیت میکنم فرزندان خود را بتقوی و سعی در اینکه واجبی از آنها فوت نشود و مرتکب حرامی نشوند و در هر حال خدا را حاضر بدانند دنیا را محل عبور و آخرت را محل قرار بدانند و این ضعیف را از دعاء فراموش ننمایند ...
راجع به محل دفن چنانچه میسر شود سمت راست دالان بزرگ مسجد جامع جنب حصیر باقی بسیار خوبست امید است از دعاء عابرین بهره مند شوم و اگر میسر نشود در حرم سید میر محمد( ع) نزد مرحوم والد بسیار خوبست .»
پس از مرگ من وضع بهم نخورد
از ده پانزده سال قبل در این فکر بودم این مسجد که باین صورت رسیده بالاخره من مردنی هستم پس از مرگ من بساط بهمن نخورد بفکر افتادم یکی از بنده زاده ها تربیت دینی شود که از عهده بیاید شکر خدایرا که بنده زاده آقای آقاسید محمد هاشم از همان پس از تکلیف و فارغ شدن از تحصیلات جدیدش عرض بنده را پدیرفت هم هوشش خوب بود الحمد ا... و هم جد در تحصیل علم بود بیش از ده سال است مرتب سطوح را فارغ کرده قسمت مهمش هم پیش خود بنده بود خلاصه سطوح فقه و اصول را، مکاسب و رسائل را، کفایه دوجلدش از اول تا آخر را پیش خود بنده تمام کرده بطوری است که از عهده تدریسش بر میآید و الان بخواهد شروع کند شکر الحمد ا... میتواند و عازم بودند بروند نجف برای درس خارج خود بنده هم تشویق کردم آماده بودند که بروند دو سه سالی نجف اشرف از آقایان مراجعه هم استفاده هایی بکنند - منتها گفتم چون بنده نیستم این یکی دو ماه را بماند که انشاء ا... جماعت این مسجد بهم نخورد و بعداً بروند نجف اشرف و تکمیل نمایند برگردند پس از مردن ما اینجا انشاء ا... جماعت برقرار باشد.
بنظر خود بنده که یقیناً نعمتی است، شما هم بدانید نعمت است شکرگذاری کنید ، قدردانی کنید. امروز وجود عالم و کسیکه خلق را رو بخدا بکشاند ، رو به دیانت دعوت کند خیلی غنیمت است و وظیفه هر مسلمانی است قدر دانی ، شکر گذاری.
بحق محمد و آل محمد خداوند توفیق دهد علماء را که اداء وظیفه کنند و خلق را هدایت کنند و خلق را هم خدا توفیق دهد و موفق بدارد بقبول کردن و شکرگذاری کردن که بالاترین نعمت ، دین است. دین اولادهای شما نسل آتیه اگر عالم در بینشان نباشد ، دین از کجا گیرشان میآید ، هر جا دینداری است از برکت علما‌ء است ، هرجه دارند از برکت عالم عامل است و عامل ناطق و فقکم ا...

منبع1

منبع2

منبع3

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۶
عاشق شهدا

نظرات  (۱)

خوب تایپ نشده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">