آقا عیسی . . .

باشهدا باشی، در مسیر سعادت، سریع تر به مقصد خواهی رسید.

آقا عیسی . . .

باشهدا باشی، در مسیر سعادت، سریع تر به مقصد خواهی رسید.

آقا عیسی . . .

طلبه شهید آقا عیسی . . .
عمو جان دلتنگت شدم.
دستم را رها نکن و مرا با خود ببر.

پیوندهای روزانه

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

وصیت نامه شهید آیت ا... دستغیب از زبان فرزند ایشان:
« وصیت میکنم فرزندان خود را بتقوی و سعی در اینکه واجبی از آنها فوت نشود و مرتکب حرامی نشوند و در هر حال خدا را حاضر بدانند دنیا را محل عبور و آخرت را محل قرار بدانند و این ضعیف را از دعاء فراموش ننمایند ...
راجع به محل دفن چنانچه میسر شود سمت راست دالان بزرگ مسجد جامع جنب حصیر باقی بسیار خوبست امید است از دعاء عابرین بهره مند شوم و اگر میسر نشود در حرم سید میر محمد( ع) نزد مرحوم والد بسیار خوبست .»
پس از مرگ من وضع بهم نخورد
از ده پانزده سال قبل در این فکر بودم این مسجد که باین صورت رسیده بالاخره من مردنی هستم پس از مرگ من بساط بهمن نخورد بفکر افتادم یکی از بنده زاده ها تربیت دینی شود که از عهده بیاید شکر خدایرا که بنده زاده آقای آقاسید محمد هاشم از همان پس از تکلیف و فارغ شدن از تحصیلات جدیدش عرض بنده را پدیرفت هم هوشش خوب بود الحمد ا... و هم جد در تحصیل علم بود بیش از ده سال است مرتب سطوح را فارغ کرده قسمت مهمش هم پیش خود بنده بود خلاصه سطوح فقه و اصول را، مکاسب و رسائل را، کفایه دوجلدش از اول تا آخر را پیش خود بنده تمام کرده بطوری است که از عهده تدریسش بر میآید و الان بخواهد شروع کند شکر الحمد ا... میتواند و عازم بودند بروند نجف برای درس خارج خود بنده هم تشویق کردم آماده بودند که بروند دو سه سالی نجف اشرف از آقایان مراجعه هم استفاده هایی بکنند - منتها گفتم چون بنده نیستم این یکی دو ماه را بماند که انشاء ا... جماعت این مسجد بهم نخورد و بعداً بروند نجف اشرف و تکمیل نمایند برگردند پس از مردن ما اینجا انشاء ا... جماعت برقرار باشد.
بنظر خود بنده که یقیناً نعمتی است، شما هم بدانید نعمت است شکرگذاری کنید ، قدردانی کنید. امروز وجود عالم و کسیکه خلق را رو بخدا بکشاند ، رو به دیانت دعوت کند خیلی غنیمت است و وظیفه هر مسلمانی است قدر دانی ، شکر گذاری.
بحق محمد و آل محمد خداوند توفیق دهد علماء را که اداء وظیفه کنند و خلق را هدایت کنند و خلق را هم خدا توفیق دهد و موفق بدارد بقبول کردن و شکرگذاری کردن که بالاترین نعمت ، دین است. دین اولادهای شما نسل آتیه اگر عالم در بینشان نباشد ، دین از کجا گیرشان میآید ، هر جا دینداری است از برکت علما‌ء است ، هرجه دارند از برکت عالم عامل است و عامل ناطق و فقکم ا...

منبع1

منبع2

منبع3

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۲۶
عاشق شهدا

وصیت نامه چهارمین شهید محراب
متن وصیت نامه چهارمین شهید محراب، آیت الله اشرفی اصفهانی
بسم الله الرحمن الرحیم
وصیت نامه احقر عباداله واحوجحم الی رحمت الله عطاء الله اشرفی اصفهانی
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین وصلی الله علی محمد خاتم النبیین وعلی الائمه المعصومین وعلی جمیع الانبیاء والمرسلین والملائکه المقربین والشهداء والصالحین مادامت السماء والارض ولعنه الله علی اعداء محمد وآل محمد من الان الی یوم الدین وبعد فقد قال الله سبحانه وتعالی یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم اذا حضراحدکم الموت ان ترک خیر الوصیه للوالدین والاقرین بالمعروف حقا علی المتقین.

وصیت نامه چهارمین شهید محراب

برحسب وظیفه شرعیه که به عهده هر فرد مسلم ومؤمن ومسلمه ومؤمنه است که باید قبل ازمرگ وصیت کند این چند جمله را این بنده عاصی ومحتاج به رحمت خالق علام من باب وصیت دراین ورقه ذکر می کنم، درحالت صحت وسلامتی بدن وعقل ولاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم وهو حسبی ونعم الوکیل وانا اشهدا الله واشهد جمیع انبیائه ورسله وملائکته وجمیعه خلقه بانه عز اسمه وجل جلاله وعظمه شأنه لا اله الا هو الحی القیوم السمیع البصیر وان محمداً صلی الله علیه وآله عبده ورسوله وان خاتم النبین وان علیا امیرالمؤمنین وسید الوصیین وانه وصی رسول الله و وزیره وخلیفته من بعده وان فاطمه الزهراء سید نساءالعالمین وان الائمه من ولدهما الحسن والحسین وعلی بن الحسین ومحمد بن علی وجعفر بن محمد وموسی بن جعفر وعلی بن موسی ومحمد بن علی وعلی بن محمد وحسین بن علی والحجه بن الحسن المهدی الامام المنتظرعلیهم سلام الله وبرکاته و رحمته ورضوانه مادامت حیا ومادامت السموات والارض هم ائمتی وسادتی و اشهدا ان الموت حق و الجنه حق و النار و ان الساعه آتیه لا ریب فیها و ان الله یبعث من فی القبور و امنت بجمیع انبیائه ورسله وکتبه وملائکته الهم صلی علی محمد وآله محمد یا من یقبل الیسیر ویعفوعن الکثیر اقبل متی الیسیر واعف وعنی الکثیرانک انت الغفور الرحیم واسئلک یا رب بمحمد وآله صلواتک علیه وعلیهم وبدم الحسین ان تعفو عنی وتقفرلی وترحمنی وتسترعیوبی فی الدنیا والاخره یا کریم یا رحیم ویا رئوفاً بعباده المومنین وبعد به سه نفربنده زاده ها حاج آقا حسین وحاج آقا محمد وآقا احمد دو نفر صبیه ها عزت آغا وعصمت آغا وصیت می کنم به تقوی وپرهیز از گناه وعفت وپاکدامنی ومودت و دوستی با هم وحفظ کردن ناموس های آن ها امر حجاب را واقامه نماز در اوقات خود وسایر واجبات شرعیه واین که حقیر را در هر حالی از دعاهای خیر وطلب مغفرت ورحمت فراموش نکنند وآن ها را به خدا می سپارم ودختروعروس ونوه وهمشیره های حقیراگررعایت حجاب اسلامی را نکنند مورد نفرین واقع می شوند درحال حیات وممات وخداوند بصیر وخبیراست به اعمال ماها ومدفن این جانب در تخت فولاد اصفهان قراردهید.ان شاءالله تعالی.
الاحقر عطاءالله اشرفی اصفهانی
منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 44
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۳۵
عاشق شهدا


بسم الله الرحمن الرحیم

((الحمدلله الاول قبل الانشاء والاخر بعد فناء الاشیاء وصلی الله علی خلقه محمد و اوصیائه الاتقیاء ))

اما بعد چون هیچ انسانی را از مرگ چاره نبوده دیر یا زود این شربت را نوشیده به لقاء الله جل جلاله فایز خواهد شد.آن وقت دستش از دنیا کوتاه و اگر در وصیت کوتاهی کرده باشد ،ای بسا گرفتاری داشته باشد لهذا این جانب میراسد الله مدنی دهخوارقانی فرزند مرحوم مبرور مشهدی میر علی آقا مدنی طاب ثراه ، اولاً خدای توانا و جمیع انبیا و مرسلین و ملائکه مقربین و مؤمنین را به شهادت می طلبم که ایمان به خدای توانا جل جلاله داشته ، واحدی و موجودی را شریک او ندیده، حال و مقالم گویای (( لا اله الا الله الحق المبیین )) است و همچنین معترف به رسالت و حاکمیت وجود مقدس رسول گرامی حضرت محمد بن عبد الله صلی الله علیه و آله بوده و جمیع آنچه را که آن بزرگوار از جانب پروردگار احدیت آورده تصدیق و اعتراف داشته ،وجود مقدس مولی الموالی حضرت امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام را وصی بلافصل و امام واجب الطاعة و یازده فرزندش را یکی بعد از دیگری امامان بر حق میدانم ، و انتظار مقدم شریف حضرت حجة بن الحسن العسکری عجل الله فرجه را داشته ، و امیدوارم به زودی چشممان به جمال مبارکش روشن شود.

مرگ و سؤال قبر و عالم برزخ و رجعت و بعثت در روز قیامت و میزان و صراط و بهشت و جهنم و کتب را حق دیده و امید به رحمت واسعه الهی دارم که در روز حشر نامه اعمالم را به دست راستم بدهد.

اما وصیتم ، جمیع وراث ودختران خودم را سفارش می کنم که خدا را فراموش نکرده وهمیشه او را ناظر بر حال خود دیده و مثل من غافل نباشند.

راجع به اموالم ، منزل نجف را خودم از سهم مبارک تهیه و ابداً تملک نکرده ام کذلک [همچنین ]منزل همدان را دوستان همدانی با امریه مرحوم مبرور سیدنا الاستاد حضرت آیت الله حکیم قدس سره ازسهم مبارک تهیه نموده و در اختیار من گذاشته اند . پس هر دو منزل راجع به وجوه مقدس حضرت حجة ابن الحسن عجل الله تعالی فرجه بوده و به دستور حضرت آیت الله خمینی مد ظله به مصرف مهم خواهد رسید و بنده ابداً هیچ کدام از دو منزل را تملک نکرده وبه عنوان این که سهم مبارک است، تصرفی کرده ام .

چنانچه در وصیت نامه قبلی تصحیح نموده ام تمام کتابهای موجود در نجف و قم [از ] سهم مبارک بوده و باید در یکی از کتابخانه های دینی عمومی نجف یا قم قرار داده شود. کتابهایی که اخیراً در ایران تحصیل نموده ام به همین نحو است.

مبلغ دویست و بیست هزار تومان بابت پول منزل تهران و قم به وجود مقدس حضرت بقیة الله (عج) قرض دار بوده و امیدوارم در حیاتم موفق به ادا بشوم و گرنه این مقدار قرض دار هستم و برای ورثه بدون ادا.

جمادی الاول 1396 هجری قمری اسد الله مدنی .

منبع : سایت تبیان

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۵۵
عاشق شهدا