آقا عیسی . . .

باشهدا باشی، در مسیر سعادت، سریع تر به مقصد خواهی رسید.

آقا عیسی . . .

باشهدا باشی، در مسیر سعادت، سریع تر به مقصد خواهی رسید.

آقا عیسی . . .

طلبه شهید آقا عیسی . . .
عمو جان دلتنگت شدم.
دستم را رها نکن و مرا با خود ببر.

پیوندهای روزانه

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ‌

﴿البقرة، 37﴾

سپس آدم از پروردگارش کلماتى را دریافت نمود ; و [ خدا ] بر او ببخشود ; آرى ، او [ ست که ] توبهپذیرِ مهربان است.

محمد بن زیاد ازدی از مفضل بن عمر روایت کرده که گفت ازامام صادق

علیه السلام دربارهء آیهء شریفهء " واذ ابتلی ابراهیم ربه بکلمات فاتمهن " سئوال کردم حضرت فرمود : آنها کلماتی بودند که آدم علیه السلام آنها را از پروردگار خویش دریافت نمود وخداوند توبهء اورا پذیرفت وآنها عبارت بودند از اینکه فرمود : خدایا از تو میخواهم به حق محمد وعلی وفاطمه وحسن وحسین ، توبه ام را بپذیری ، وخداوند توبهء او را پذیرفت ، براستی که او توبه پذیر مهربان است ، عرض کردم : ای فرزند رسول خدا معنای فرمودهء خدای عزوجل فاتمهن چیست ؟ فرمود : یعنی دوازده امام را با قائم علیه السلام کامل گردانید ، نه امام از فرزندان حسین علیهم السلام ، مفضل گفت : عرض کردم : ای فرزند رسول خدا معنای این فرموده خدای سبحان " وجعلها کلمة باقیة فی عقبه " چیست ؟ فرمود : منظور از این امامتی است که خداوند آنرا تا قیامت در نسل امام حسین علیه السلام قرار داده است ، گفت ، به او عرض کردم : ای فرزند رسول خدا ، چگونه امامت در ذریه ونسل امام حسین علیه السلام قرار گرفت و در ذریهء امام حسن علیه السلام قرار نگرفت در حالیکه هر دو فرزندان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و نوه های دختری او و سرور جوانان اهل بهشت بوده اند؟ آن حضرت فرمود: موسی و هارون دو پیامبر مرسل و دو برادر بودند ، و خدای سبحان نبوت را در ذریهء هارون قرار داد نه موسی ، وهیج کس نمی تواند بگوید که چرا خداوند این کار را انجام داد؟ و امامت ، خلافت خدای عزوجل در روی زمین است و کسی حق ندارد بگوید چرا خداوند آنرا در نسل وذریهء فرزندان حسین علیه السلام قرار داد و در فرزندان امام حسن علیه السلام قرار نداد ، زیرا خداوند تبارک وتعالی در کارهای خود حکیمانه عمل می کند ، و از آنچه انجام می دهد مورد پرسش قرار نمی گیرد ، وآنان ( مردم ) مورد پرسش وسئوال قرار خواهند گرفت . .

« مجمع البیان، ج1، ص200»

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۲ ، ۰۱:۳۷
عاشق شهدا

ای اشک مهلتی دل غمگین و خسته را

چشمان غم گرفته در خون نشسته را

مولا کنار فاطمه بدرود می‏کند

با بند بند خویش نگاهی گسسته را

بر دوش می‏گذارد و از خانه می‏برد

امشب علی، حقیقت پهلو شکسته را

از کوچه‏های کوفه که رد می‏شود، دریغ !

در شعله می‏کشد دل درهای بسته را

او را به خاک تیره . . . نه! پرواز می‏دهد

در آسمان کبوتر از بند رسته را

در صحن فاطمیه کنون شور دیگری است

شوریدگان سینه زن دسته دسته را

(محمود سنجری : Shiasite.net)

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۲ ، ۱۴:۱۴
عاشق شهدا

رهبری - فاطمیه

اگر شخصیت فاطمه زهراء سلام اللَّه علیها براى ذهنهاى ساده و چشمهاى نزدیکبین ما آشکار میشد، ما هم تصدیق می کردیم که فاطمه زهراء سلام اللَّه علیها سرور همه زنان عالم است؛ بانویى که در سنین کم و در عمر کوتاه، به مقامات معنوى و علمى و معرفتى و به مرتبهاى برسد که برابر مرتبه انبیا و اولیاست. در واقع فاطمه زهراء فجر درخشانى است که از گریبان او، خورشید امامت و ولایت و نبوّت درخشیده است؛ آسمان بلند و رفیعى است که در آغوش آن، ستارههاى فروزان ولایت قرار گرفته است. همه ائمّه علیهم السّلام براى مادر بزرگوار خود تکریم و تجلیلى قائل بودند که براى کمتر کسى این همه احترام و تجلیل را از آن بزرگواران می شود دید.

«

بیانات مقام معظم رهبرىدر همایش بزرگ خواهران ، ۱۳۷۶/۰۷/۳۰»

۱۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۲ ، ۰۲:۰۹
عاشق شهدا

قُلْ أَ رَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُکُمْ غَوْراً فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِمَاءٍ مَعِینٍ‌  ﴿الملک‏، 30

بگو : « به من خبر دهید ، اگر آب [ آشامیدنى ] شما [ به زمین ] فرو رود ، چه کسى آب روان برایتان خواهد آورد ؟ »

همه موجودات زنده از آب آفریده شده و قوام آنها با آب است ولی منظور از آب گوارائی که در آیه فوق مطرح شده، مقام ولایت کبرای حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه است که پس از دوران فروکش (غیبت) یکبار دیگر به فرمان خدا ظاهر شده، تشنگان دانش و فضیلت، و شیفتگان تقوی و عدالت را، از آبشخور اقیانوس بیکران آب حیات و معادن حکمت، سیراب فرموده، به سعادت دنیا و آخرت نائل می گرداند. به دلیل نقش حیاتی حضور امام علیه السلام در زندگی توده ها، قرآن کریم وجود اقدس امام علیه السلام را آب گوارا تعبیر نموده است.

علی بن جعفر از برادر بزگوارش امام موسی بن جعفر علیه السلام، از تفسیر این آیه می پرسد، امام علیه السلام می فرماید: «‌هنگامی که امامتان از دیدگان شما ناپدید شود و نتوانید او را ببینید چه خواهید کرد ».     

« کمال الدین ، ص 360 و غیبت نعمانی ، ص 9»

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خطاب به عمار می فرماید: ای عمار!

خداوند با من عهد کرده که از تبار حسین علیه السلام 9 امام پدید می آید که نهمین آنها از دیدگان ناپدید می شود و این است معنای آیه شریفه « قل ارایتم ان اصبح ماؤکم غوراً »، برای او یک غیبت طولانی است که گروهی از عقیده خود برمی گردند و گروهی بر آن ثابت می مانند و چون آخرالزمان فرا برسد، او ظاهر می شود و دنیا را پر از عدل و داد کند. چنانکه از جور و ستم پرشده است.  

«تفسیر برهان ، ج 4 ، ص 36»

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۲ ، ۰۶:۰۵
عاشق شهدا

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَى لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً.                                                                 ﴿النور، 55

خدا به کسانى از شما که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏اند ، وعده داده است که حتماً آنان را در این سرزمین جانشین [ خود ] قرار دهد ; همان گونه که کسانى را که پیش از آنان بودند جانشین [ خود ] قرار داد ، و آن دینى را که برایشان پسندیده است به سودشان مستقر کند ، و بیمشان را به ایمنى مبدل گرداند ، ...

 

امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه فوق فرمود: درباره قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف و یاران او نازل شده است.                                                           «غیبت نعمانی ، ص 126»

امام زین العابدین علیه السلام آیه شریفه را تلاوت کرده فرمود: به خدا سوگند مقصود از آنها شیعیان ما اهل بیت است. خداوند آنها را به دست مردی از ما که «مهدی» این امت است جانشین قرار می دهد و متمکن می سازد و به امنیت می رساند.                                                                                                                                            «تفسیر عیاشی ، ج 3 ، ص 136»

نظیر این روایت از امام باقر و امام صادق علیهما السلام نیز نقل شده است. «مجمع البیان ، ج 7 ، ص 152»

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ فروردين ۹۲ ، ۱۱:۱۲
عاشق شهدا